Business

کسب و کار تهران

Business

کسب و کار تهران

ثبت علائم تجاری

تعریف علامت تجاری

آیا علامت تجاری با برند تفاوت دارد؟

خیر هر دو به یک معنا میباشد

برای ثبت علامت تجاری از کجا باید شروع کرد؟

ابتدا باید یک اظهارنامه جهت ثبت علامت ارسال کرد

ثبت علامت تجاری دقیقاً همان ثبت لوگو می باشد و فقط از لحاظ بیان با ثبت لوگو متفاوت است و ماهیت هر دو یکسان می باشد. پس می تواند برابری آن با ثبت لوگو را اعلام نمود.

گام اول هر شخصیت حقیقی بعد از ثبت شخصیت حقوقی، ثبت برند یا علامت تجاری می باشد، که شما باید مطابق مقررات و ضوابط مندرج در قوانین مربوط به ثبت علامت تجاری، این روند انجام دهید.

علائم تجاری ، صنعتی یا خدماتی ، نشانه هایی هستند که برای معرفی کالاها و محصولات صنعتی و یا خدماتی از لحاظ کیفیت و ضمانت مرغوبیت جنس آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. این علایم ممکن است اسامی مرکب شامل نقش، تصویر و کلمه بوده یا به صورت اسم منطقه و شهر ( عسل سبلان اردبیل ) و غیره باشد.

ماده ۱ قانون ثبت علایم تجاری و اختراعات در تعریف علامت تجاری مقرر می دارد : ” علامت تجاری عبارت از هر قسم علامتی است اعم از نقش – تصویر – رقم – حرف – عبارت – مهر – لفاف – و غیر آن که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی ، تجاری یا فلاحتی اختیار می شود.

در ذیل به توضیح شرایط ثبت علامت تجاری می پردازیم . شایان ذکر است ،چنانچه در رابطه با ثبت علامت تجاری با مشکل مواجه شدید می توانید از کارشناسان متعهد ما بهره جویید.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد