ثبت شرکت در تهران و یا دیگر شهر های کشور اولین گام درست در شروع یک کسب و کار اقتصادی است.خواه شما دارای شرکاء متعدد باشید و خواه به صورت فردی(بله درست خواندید) قصد شروع یک کار را دارید. بهتر است که کسب و کار خود را در قالب یکی از انواع ثبت شرکت ها که مناسب شماست راه اندازی نمایید.
پس گام نخست را در این خصوص آگاهانه بردارید.از آنجا که مراحل ثبت دارای پیچیدگی های مختلفی می باشد عدم اطلاع دقیق در این خصوص میتواند ثبت یک روزه یک شرکت را تا ماهها به تاخیر بیندازد.
ثبت شرکت در تهران و دیگر نقاط کشور و لزوم آن شاید برای شما در ابتدا کمی گنگ به نظر بیاید. ولیکن دیگر شرکای تجاری شما مانند تامین کنندگان، مشتریان و بانک ها و موسسات پولی و مالی و … علاقه مند هستند با اشخاصی همکاری نزدیک داشته باشند که از اعتبار ثبتی لازم برخوردار هستند و اصول پایه اعتباری را در شروع و ادامه کسب و کار خود رعایت نمایند.
با ثبت شرکت در تهران و یا دیگر نقاط کشور شما از همان ابتدا نام و موضوع فعالیت شرکت و سرمایه شرکت را به صورت قانونی مشخص میکنید.
حال طرفین شرکت شما به راحتی میتوانند هویت حقوقی شما را راستی آزمایی نمایند و با خیال آسوده تصمیم به شروع همکاری یا اعطای اعتبارات لازم به شما نمایند.
با ثبت شرکت در تهران و دیگر نقاط ایران و تعیین درست نوع آن میزان تعهدات شما برای روزهای بحرانی .شرکت و ورشکستگی شرکت مشخص شده و در صورت بروز اتفاقاتی از این قبیل زندگی شخصی شما به چالش کشیده نمی شود.
عزیزانی که قصد اخذ برند و یا تمدید آن را دارند ، میتوانند با خاطری آسوده ثبت لوگو و برند خود در محدوده صادقیه را به ما بسپارند و از مشاوره رایگان برخوردار شوند.
برند در واقع همان نشان یا علامت تجاری می باشد که به صورت فارسی یا لاتین در کارهای اقتصادی شرکت استفاده می شود.برند با نام های طرح یا نماد، نشان دهنده خدماتی با فروش محصولی خاص می باشد که از سایر محصولات متمایز شده و دارای اعتبار و ارزش اجتماعی می شود. برندها، ماهیت و قدرت اجتماعی بالایی را داشته و افراد نسبت به آنها حس مالکیت پیدا خواهند کرد.در واقع اولین قدم در تجارت، ایجاد اعتماد به وسیله برندسازی می باشد.
مدارک مورد نیاز ثبت برند درصادقیه:
علامت تجاری حقیقی در ثبت برند برای اشخاص حقیقی بوده و علامت تجاری حقوقی در ثبت برند شرکت ، به شخص حقوقی گفته می شود. در مدارک خواسته شده بین برند حقیقی و حقوقی تفاوت زیادی وجود دارد. برای شخص حقیقی تمام مدارک باید به اسم شخص و به طبقه و فعالیت او مرتبط باشد ولی در مدارکی که برای شخص حقوقی لازم است همه آن مجوزها باید به اسم شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد.
مدارک لازم ثبت لوگو شخص حقیقی درصادقیه:
کپی شناسنامه
کپی کارت ملی
کپی کارت بازرگانی
کپی مجوز فعالیت که شامل جواز تاسیس،پروانه بهره برداری،پروانه ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یاهر نوع گواهی فعالیت صادر شده از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی می شود.
مدارک لازم ثبت نشان تجاری شخص حقوقی درصادقیه:
کپی شناسنامه
کپی کارت ملی
کپی روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت
کپی مجوز فعالیت که شامل جواز تاسیس،پروانه بهره برداری،پروانه ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یاهر نوع گواهی فعالیت صادر شده از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی می شود.
کارت بازرگانی
تمدید مدت ثبت برند درصادقیه:
برند یا علامت تجاری از هنگام تسلیم اظهارنامه به سازمان ثبت مالکیت،ده سال اعتبار دارند و بعد از آن در صورتیکه جهت تمدید آن اقدامی نشود، این برند می تواندتوسط افراد و یا شرکت های دیگر به ثبت برسد. البته از مدت پایان این مهلت تا شش ماه اولویت ثبت برند همچنان برای صاحب قبلی برند می باشد ولی بهتر است که قبل از تمام شدن این دوره برای تمدید آن اقدام گردد.جهت این کار باید ابتدا هزینه تمدید پرداخت گردد و سپس بعد از پرداخت هزینه،باید جدیدترین و به روز ترین طبقه محصولات جهت برند،تعیین گردد. این دسته بندی باید طبق آخرین تغییرات دسته بندی بین المللی برند مشخص شود. در صورتی که موضوع طبقه بر اساس آخرین تغییرات ثبت بین المللی برند نیاز به تغییر داشته باشد، باید بعد از انجام این کار، در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار با هزینه مالک برند ، آگهی گردد.
مراحل ثبت برند برای ساکنان صادقیه:
1) دریافت اطلاعات اصلی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی از مدارک لازم و نوع برندی که قرار است انتخاب کنند.
2) استعلام برند قبل از ثبت، از جمله نیازهای ثبت آن خواهد بود، زیرا در صورت مشابهت با برندی دیگر، برند شما حذف می گردد.
3) تهیه کردن مدارک لازم ثبت برند که در ابتدای این مطلب یادآوری شد.
4) تنظیم صحیح و ثبت اظهارنامه برند که با وارد شدن به سایت مرکزی مالکیت انجام می شود.
5) بررسی اظهارنامه برند به دست کارشناسان اداره علامت.
6) روزنامه رسمی که باید بعد از تشکیل پرونده فیزیکی ثبت برند، از طرف اداره مالکیت، موضوع تقاضای ثبت علامت تجاری شما به آن ارسال گردد.
7) مرحله آخر در ثبت برند این است که با مدارکی که تهیه شده است به اداره علامت مراجعه کنید و سند ده ساله برند را از آنجا تحویل بگیرید.
تهران پایتخت ایران و مهمترین مرکز اقتصادی کشور است. تمرکز نهادهای دولتی و مراکز اداری همراه با امکانات خوب موجب رونق فعالیتهای تجاری در این شهر شده است. صاحبان مشاغل تولیدی با در نظر گرفتن همین شرایط میکوشند برند خود را در این کلانشهر توسعه دهند. فرودگاه بینالمللی امام خمینی، راهآهن سراسری کشور و جادههای امن به مناطق همجوار نیز رفتوآمد بازرگانان داخلی و خارجی را به این شهر تسهیل کرده است. همچنین رشد چشمگیر واردات و صادرات در سالهای اخیر رقابت نزدیکی برای ثبت علائم تجاری و برندسازی در این شهر به وجود آورده است. در این مقاله، روند قانونی ثبت برند در تهران را به طور کامل توضیح میدهیم.
قوانین ثبت برند، نام و نشان تجاری در تهران
مرکز مالکیت معنوی مرجع رسمی ثبت برند در تهران است. این مرکز زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت میکند و وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است. تمام مقررات و دستورالعملهای مربوط به این حوزه از طریق همین سازمان اطلاعرسانی میشوند. همه موسسات ثبت برند در استان تهران نیز با نظارت این سازمان مشغول به فعالیت هستند. گفتنی است تمام برندهای لاتین و نامهای انگلیسی و عربی تحت همین قوانین به ثبت رسمی میرسند. به طور کلی، ثبت برند به انجام روال قانونی ثبت یک علامت تجاری به اسم یک یا چند فرد گفته میشود که طی آن، نام و نشان تجاری شما از نظر قانونی نیز به رسمیت شناخته میشود.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند در تهران برای اشخاص حقیقی
شناسنامه و کارت ملی متقاضی
مجوز فعالیت (که میتواند جواز تاسیس، پروانه بهرهبرداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر نوع گواهی فعالیت از نهادهای قانونی در استان تهران باشد.)
کارت بازرگانی (برای ثبت برند لاتین در تهران)
مدارک لازم جهت ثبت برند در تهران برای اشخاص حقوقی
کارت ملی و شناسنامه متقاضی
روزنامه رسمی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت
کارت بازرگانی (برای ثبت برند لاتین در استان تهران)
مجوز فعالیت (که میتواند جواز تاسیس، پروانه بهرهبرداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر نوع گواهی فعالیت از طرف نهادهای قانونی در تهران باشد.)
نحوه ثبت لوگو و برند در تهران
برای ثبت برند در تهران سادهترین راه این است که از سامانه هوشمند آسانثبت استفاده کنید و با کمترین زحمت و هزینه، صفر تا صد مراحل کار را برونسپاری کنید. در غیر این صورت، باید به سایت مرکز مالکیت معنوی مراجعه نمایید و مراحل زیر را گام به گام طی کنید:
مشخصات مالک برند در تهران را وارد نمایید.
اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات خود را تکمیل فرمایید.
مدارک مورد نیاز برای ثبت برند تجاری را آپلود کنید.
هزینه ثبت برند و لوگو در استان تهران را پرداخت نمایید.
در پایان، شماره اظهارنامه برند خود را برای پیگیریهای بعدی یادداشت کنید.
پس از بررسی کارشناسان این مرکز، اگر مدارک شما کاستی یا اشتباهی نداشته باشند، از شما درخواست میشود کپی برابر اصل مدارک خود را به این اداره بفرستید. سپس گواهی چاپ آگهی اول شما در روزنامه رسمی صادر میشود. پس از انتشار آگهی و نبود هیچ ادعایی در این زمینه، گواهینامه ثبت علائم تجاری (برگه ثبت برند) شما صادر خواهد شد. گفتنی است که اعتبار برند ثبتشده در تهران دَهساله است.