Business

کسب و کار تهران

Business

کسب و کار تهران

ثبت شرکت در شیراز


استان فارس با مرکزیت شهر شیراز در جنوب ایران واقع است. آب‌وهوای معتدل این استان سبب شده است که در تمام فصل‌های سال مسافران زیادی به آنجا سفر کنند. جاذبه‌های متعدد تاریخی، فرهنگی و طبیعی این منطقه، استان فارس را به یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری کشور تبدیل کرده است. رواج ثبت شرکت در شیراز در حوزه گردشگری گویای همین موقعیت است. کشاورزی و دامداری نیز جزو منابع مهم اقتصادی این منطقه هستند. علاوه بر کشت گسترده گندم و پرورش انواع مرکبات، افراد زیادی به تولید لبنیات و گوشت قرمز اشتغال دارند. آسان بودن شرایط ثبت شرکت در استان فارس و شیراز موجب شده است که کارخانه‌های متعددی نیز برای این محصولات تاسیس شوند. چند پالایشگاه و واحد پتروشیمی نیز در قسمت‌های جنوبی فعال هستند.

این استان به سی و شش شهرستان تقسیم شده است. شهرستان شیراز با نزدیک به دو میلیون نفر ساکن، پرجمعیت‌ترین آنها است. مرودشت، کازرون، فسا، داراب، جهرم، لارستان، فیروزآباد و ممسنی به ترتیب در رتبه‌های بعدی جمعیتی قرار دارند. آباده، لامرد، اقلید، کوار، نی‌ریز، زرین‌دشت، قیر و کارزین، استهبان، مُهر، زرقان، کوه‌چنار، خرامه، گراش، سپیدان، خرم‌بید، فراشبند، رستم، ارسنجان، خفر، خنج، اوز، بیضا، سروستان، بختگان، پاسارگاد، بوانات، و سرچهان دیگر شهرستان‌های این استان هستند. گفتنی است که نحوه ثبت شرکت در استان فارس در تمام شهرستان‌های آن یکسان است. بنابراین، هزینه ثبت شرکت در شیراز با دیگر شهرها برابر است. از مناطق دیدنی این استان مانند تخت جمشید، نقش رستم، بیشاپور، رودخانه فهلیان و دریاچه بختگان نیز نباید غافل ماند.

آشنایی با جغرافیای صنعتی و اقتصادی شهر شیراز

شیراز مرکز استان فارس و پرجمعیت‌ترین شهر آن است. هوای عالی و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر آن موجب رونق همیشگی صنعت توریسم در این شهر شده است. فرودگاه بین‌المللی شیراز یکی از مقاصد اصلی گردشگران خارجی در سفرشان به ایران است. مسافران ایرانی نیز برای رفتن به آرامگاه حافظ و سعدی و دیدن خانه‌ها و باغ‌ها و مساجد بسیار زیبا به این شهر سفر می‌کنند. ثبت شرکت در شیراز در زمینه فعالیت‌های خدماتی و رفاهی رشد بسیار چشمگیری در سال‌های اخیر داشته است. صنایع دستی اصیل و بسیار متنوع این شهر نیز بسیار مورد توجه تمام بازدیدکنندگان است. خاتم‌کاری‌های شیراز نه تنها در بازار وکیل که در بازارهای جهانی نیز مخاطبان فراوانی دارد. چند دانشگاه مهم ایران نیز در این شهر قرار دارند که دانشجویانی از سرتاسر ایران و کشورهای مختلف دارند. به دلیل پویایی این شهر، تاسیس شرکت در شیراز یکی از گزینه‌های اصلی بسیاری از فعالان اقتصادی محسوب می‌شود.

قوانین ثبت شرکت در شیراز

اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری (sherkat.ssaa.ir) مرجع رسمی ثبت شرکت در شیراز است. همۀ مراحل تشکیل شرکت با نظارت این اداره انجام می‌گیرد. این اداره زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کند و وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است. تمام آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به این حوزه از طریق همین سازمان اطلاع‌رسانی می‌شود. بر این اساس، اگر قصد فعالیت تجاری قانونی در استان فارس و شهر شیراز دارید باید شرکتی را در راستای فعالیت‌های خود تاسیس کنید تا از دید قانون نیز به رسمیت شناخته شوید. گفتنی است که قوانین ثبت شرکت در شیراز و فارس تفاوتی با دیگر شهرها و استان‌های کشور ندارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد